Akut bir bel ya da boyun ağrısında ne yapacağız? | Bel Fıtığı Ameliyatı | Turkey | Drtamertekin.com

Philips, Artırılmış Gerçeklik Cerrahi Navigasyonu: Başarılı klinik sonuçlar

Roy

Philips kısa süre önce İspanya'daki Sant Joan de Déu Barselona Çocuk Hastanesi ve Umman Silahlı Kuvvetler Hastanesi'nde yenilikçi 3D Artırılmış Gerçeklik (AR) omurga navigasyon çözümü kullanılarak ilk hastaların başarıyla tedavi edildiğini duyurdu.

Her iki durumda da cerrahlar, şirketin Azurion Hybrid Ameliyathanesini (OR) ClarifEye ile birlikte sunan Philips entegre Spine Suite çözümünü kullandı; bu çözüm, 2D ve 3D görselleştirmeleri düşük X-ışını dozunda 3D AR navigasyonu ile tek bir sistemde birleştiren endüstride bir ilk çözüm. Bu, cerrahların hem açık hem de minimal invaziv omurga prosedürlerinde hassas cihaz yerleşimi için bu gelişmiş gerçek zamanlı görüntü kılavuzunu kullanarak kritik yolu tanımlamasına ve bu yolda gezinmesine olanak tanır.

Sant Joan de Déu Barselona Çocuk Hastanesi'nde ClarifEye ile tedavi edilen ilk hasta, eklemlerden birindeki bir kusur nedeniyle omurganın yanlış hizalandığı bir durum olan şiddetli konjenital spondilolistezisi olan 12 yaşındaki bir hastada açık görüntü rehberli cerrahiyi içeriyordu. Tedavi edilmediğinde, yaşam kalitesini etkileyebilir ve çeşitli kronik hastalıkların riskini artırabilir. Philips'in omurga çözümünü kullanarak, birkaç lomber vertebrayı birleştirmek için pedikül vidaları başarıyla dört omurga seviyesine yerleştirildi. Dr Alejandro Peiró, Sant Joan de Deu Barselona Çocuk Hastanesi'nde cerrah ve pediatrik travmatolog ortopedi uzmanı Bu ameliyatın başarı düzeyi ClarifEye olmadan ulaşmak mümkün olmazdı.” dedi.

Umman, Maskat'taki Silahlı Kuvvetler Hastanesinde, sırtın alt kısmında spinal kanalın daralması olan çok seviyeli dejeneratif lomber stenozlu 51 yaşındaki yetişkin bir hasta, minimal invaziv teknikler kullanılarak başarıyla tedavi edildi. Umman, Hospital MoD Ortopedi ve Omurga Cerrahisi Bölüm Başkanı Dr. Ahmed Al Jahwari, “Philips'in yeni teknolojisi, daha az invaziv prosedürler gerçekleştirmemizi ve omurga rahatsızlıkları olan hastalar için daha iyi sonuçlar üretmemizi sağlıyor” dedi. "İntraoperatif koni ışınlı BT görüntülemenin yüksek kalitesi ve ClarifEye sisteminin konumlandırma esnekliği sayesinde, implant yerleşimlerini kontrol etmek için ameliyat sonrası BT taramalarını azaltan implantların yerinde olmasını sağlayabiliriz."

Artan klinik doğruluk ve iyileştirilmiş sonuçlar

Omurga koşullarının tedavisi genellikle karmaşık ve hassas olabilir. Cerrahlar, omurgaya yakın hassas nörolojik ve vasküler yapılardan kaçınmak için özel dikkat göstermelidir. Bu tür prosedürler geleneksel olarak, cerrahların pedikül vidaları gibi implantları yerleştirmek için hastanın omurgasını manuel olarak manipüle ettiği bir 'açık cerrahi' olmuştur. Teknoloji ilerledikçe, hastanın cildinde küçük insizyonlar yapmak, kan kaybını ve yumuşak doku hasarını en aza indirmek ve dolayısıyla ameliyat sonrası ağrıyı azaltmak gibi minimal invaziv tekniklerin kullanılmasına geçiş olmuştur. Her iki yaklaşımda da cerrahlar artık ClarifEye'ın gerçek zamanlı görüntülemesini ve 3D navigasyonunu kullanabilir. İntraoperatif görüntü rehberliği, hastaların önceki bakım standardına kıyasla daha az revizyon ameliyatına maruz kalmasıyla klinik doğruluğu artırır ve sonuçları iyileştirir.Science Reports , ClarifEye'ın doğrulukta 3D navigasyon olmadan açık cerrahi pedikül vidası yerleştirmeden daha iyi performans gösterdiğini gösterdi (%94'e karşı %89,6). Ek olarak, ClarifEye kullanan bir klinik çalışmadan elde edilen veriler, minimal invaziv prosedürler sırasında pedikül vidasının yerleştirilmesinde %98 doğruluk göstermiştir.

Artan uluslararası benimsenme ClarifEye Artırılmış Gerçeklik Cerrahi Navigasyon bu yılın başlarında tanıtıldı. İspanya ve Umman'daki tesisler, Almanya, Kiel'deki Schleswig-Holstein Üniversitesi Tıp Merkezi, İsveç'teki Karolinska Üniversite Hastanesi, Lugano Bölge Hastanesi, İsviçre ve bu yeni çözümü benimseyen, büyüyen uluslararası inovasyon ortakları ekosistemini tamamlıyor. Fransa'daki Strasbourg Üniversite Hastanesi.

Philips Görüntü Kılavuzlu Terapi Sistemleri Genel Müdürü Karim Boussebaa, "ClarifEye'e uluslararası erişimin artmasından ve daha fazla hastanenin ve hastanın faydalarını ilk elden deneyimlemesinden heyecan duyuyoruz" dedi. Spine Suite'e en son eklenen ClarifEye, hastalar için cerrahi hassasiyete yeni bir boyut kazandırıyor. Bu, prosedürleri nasıl yenilediğimizin ve klinisyenlerin daha iyi sağlık sonuçları elde etme, hasta deneyimini ve personel memnuniyetini iyileştirme ve daha düşük bakım maliyeti gibi Dörtlü Amaca ulaşmalarına nasıl yardımcı olduğumuzun harika bir örneğidir."

Philips, Hybrid OR çözümlerinde ve cerrahların görüntü kılavuzluğunda, açık ve minimal invaziv omurga cerrahisi gerçekleştirmesine yardımcı olan yenilikçi cerrahi navigasyon teknolojisinde bir öncüdür. Omurga prosedürlerinde hassas görevleri gerçekleştirirken, hastalar için en iyi sonucu elde etmek için doğruluk çok önemlidir. ClarifEye ve Philips Image Guided Therapy System – Azurion arasındaki entegrasyon, yönetilen dozlarda üstün görüntü kalitesiyle intraoperatif koni ışınlı BT taraması, her pedikül için 3D omurga modeline dayalı planlama, canlı artırılmış gerçeklik rehberliği ve intraoperatif doğrulama gibi önemli avantajlar sunar. Daha geleneksel cerrahi navigasyon yöntemlerinden farklı olarak, cerrahi iş akışını iyileştirirken hekimlerin hastaya ve prosedürlere odaklanmasını sağlar.

* Omurga prosedürünün yaygın bir örneği, daha iyi stabilite elde etmek, bir deformiteyi düzeltmek veya ağrıyı azaltmak için iki veya daha fazla omurun (omurgayı oluşturan kemikler) kalıcı olarak bağlanmasını içeren spinal füzyondur.

Most Read Articles

Latest Posts