Boyun Fıtığı Ameliyatı

Boyun ağrısı, boyun hareketlerinde kısıtlılık, omuz, kol ağrısı, uyuşma ve karıncalanma ile polikliğimize başvuran bir hastaya yapılan MR ve tomografi tetkikleri ile kolayca boyun fıtığının ayırıcı tanısı yapılabilir. Boyun fıtığı tanısı konan bir hastaya, eğer acil bir durum söz konusu değilse, bir süre konservatif tedaviler uygulanır. Konservatif tedaviler; fizik tedavi, manuel terapi, proloterapi, antienflamatuar ve kas gevşetici ilaçlar, soğuk, sıcak uygulamalar, masaj, epidural steroid enjeksiyonları gibi tedavileri içermektedir. Hastaya uygulanan bu tür tedavilerden sonuç alınmıyorsa boyun fıtığı ameliyatı rahatlıkla önerilebilir. Aşağıdaki aşamaya gelen bir hastanın boyun fıtığı ameliyatı olması gerekir.

• Normal aktivitelerine ve hayat kalitesini sınırlayan omuz ve kol ağrısı

• İlerleyeci kuvvet kaybı ve uyuşma, karıncalanma

• Fizik tedavi ve ilaçlara karşı yanıt alınamama

Boyun Fıtığı Ameliyatı Riskli Midir

Her ameliyatta olduğu gibi bu tür ameliyatlarda da belli riskler vardır. Bu riskler şunlardır:

• Kanama

• Enfeksiyon

• Ses kısıklığı

• Sinir hasarı

• Ameliyat sonrası devam eden ağrı, uyuşma

• Yerleştirilen protezin çıkması

Boyun Fıtığı Ameliyatını Kim Yapar

Boyun fıtığı ameliyatı, genelde beyin cerrahisi uzmanları tarafından yapılır. Fakat; omurga cerrahisi eğitimi almış ortopedi uzmanları tarafından da yapılabilir. Riskli bir cerrahi olması nedeni ile tecrübeli bir cerrah tarafından yapılması gerekir.

Boyun Fıtığı Ameliyatı Nasıl Yapılır

Boyun fıtığı ameliyatındaki ana amaç, sinirin üzerindeki baskıyı tamamen ortadan kaldırmaktır. Genelde boynun ön bölümünden sternokleidomastoid kası ile soluk borusu, yemek borusu arasındaki bölgeden boyun omurgasına ulaşılır. Genel anestezi ile hasta uyutularak ve mikroskop yardımı ile mikrocerrahi yöntemle yapılır. Bazı durumlarda boynun arkasından da yaklaşılabilir. Aşağıda bu tekniklerden kısaca bahsedilmiştir.

• Anterior servikal diskektomi ve füzyon ameliyatı: Genel anestezi ile hasta uyutulur. Boyun ön bölgesinde, cerrahın tercihine göre sağ ya da sol taraftan 3-4 cm. lik bir kesi yapılarak omurgaya ulaşılır. Omurga kemikleri arasındaki kıkırdak tamamen çıkartılır. Çıkartılan diskin yerine, omurgalar arasına füzyon sağlayan vücuda uyumlu PEEK cage (kafes) kullanılır. Kafesin içerisine sentetik kemik greft konur ve intervertebral disk aralığına yerleştirilir. Aşağıda boyun fıtığı ameliyatının bir videosunu izleyebilirsiniz.

• Bu materyalin haricinde ise yeni jenerasyon ''servikal disk protezleri'' üretilmiştir. Özelliği hareketli olmalarıdır. Bu tür implantlar, özellikle genç hastalarda ve osteofit (kireçlenme) gözlenmeyen hastalarda tercih edilebilmektedir. Amacı komşu segmentte füzyon sonrası ortaya çıkması muhtemel olası bir fıtığın önüne geçmektir. Ve boyun hareketlerinde füzyona bağlı kısıtlanmayı önlemektir.

• Posterior servikal foraminotomi:  Sadece sinire bası yapan, yumuşak özellikteki fragmana yönelik operasyon yapılacak ise; posterior servikal foraminotomi ile boynun arka bölümünden girilerek omurganın laminalarının bir kısmı ve ligament alınır. Bası yapan disk parçası çıkartılır ve sinir rahatlatılır.

Etiketler: Boyun Fıtığı Ameliyatı

SOSYAL MEDYA