Bel Ağrısı

Bel ağrısı, çok ağrılı ve hastanın konforunu bozan bir durumdur. Hastaneye başvurulan en sık şikayetler arasındadır.  Sıklıkla iş gücü kaybına neden olur. İnsanların %80'i yaşamları boyunca en az bir kez bel ağrısı hissederler.

Bel Ağrısı Nedenleri

• Hamilelik- hamile bayanlarda bel ağrısına sık rastlanır

• Hareketsiz yaşam

• Obezite

• Ağır fiziksel egzersiz

• Ağır çalışma koşulları

Bel Ağrısı ile İlişkili Hastalıklar

Bel Ağrısında Acil Durumlar

• Kilo kaybı

• Israrcı bel ağrısı-İstirahatle ağrıda azalma yoksa

• Bacaklara doğru ağrı yayılıyorsa

• Son zamanlarda geçirilmiş bir düşme ya da travma hikayesi varsa

• İdrar kaçırma-idrarını yaparken zorlanma

• Büyük abdest kaçırma

• Genital bölgede uyuşma

• Anal bölgede uyuşma

• Kalça bölgesinde uyuşma

Bel Ağrısı Tedavisi

Hasta, olabildiğince normal yaşamına devam etmelidir. Sürekli istirahatin bel ağrısının tedavisinde yeri yoktur.

Uyku; omurganın anatomisine uygun bir yatakta olmalıdır. Sert bir zeminde yatılmasına gerek yoktur. Dizlerinizin arasına küçük bir yastık koymak, gece rahat edilmesini sağlayabilir.

İş hayatına olabildiğince erken dönülmeli, işe dönmek için bel ağrısının tamamen geçmesini beklememelidir.

Bel Ağrısında İlaç Tedavisi

• Parasetamol

• Antienflamatuar ağrı kesiciler

• Kas gevşeticiler

Bel Ağrısında Uygulanan Diğer Tedaviler

Akut bel ağrısında (İlk 48-72 saat)  bel bölgesine günde bir kaç defa 20 dk. buz tatbik edilebilir.

3 aydan daha uzun süredir devam eden bir ağrı ise kronik bel ağrısı olarak tarif edilir.  Bu durumda sıcak uygulama yapmak faydalı olur.

Egzersiz: Bel egzersizleri ağrının ilk zamanlarında ağrıyı artırması nedeniyle tavsiye edilmez. Ancak; ağrı geçmeye başladığı dönemde bel kaslarını destek olması ve omurganın esnekliğine yardımcı olması nedeniyle başlanabilir. Germe egzersizleri faydalı olabilir.

Fizik tedavi: Ağrı, 4-6 haftadan daha fazla devam ediyorsa fizik tedavi önerilebilir.

Manipulasyon: Akut ve kronik bel ağrısının tedavisinde; fizik tedavi uzmanları, şiropraktistler, osteopatlar, masaj terapistler tarafından uygulanabilir.

Akupunktur: Çinliler tarafından geliştirilmiş bir tedavi metodudur. Vücudun enerji akımlarının haritalandığı uygun bölgelere, iğne batırılarak yapılan bir tedavi metodudur. Kronik bel ağrılarında akupunktur fayda sağlayabilir.

Enjeksiyonlar: Bazı klinisyenler, yumuşak dokulara lokal anestetik enjekte edilmesiyle kronik bel ağrılarının azaldığını ileri sürmektedirler. Etkisi tam olarak bilinmemektedir. Bu enjeksiyonlar, tetik noktaları olarak ifade edilen ağrı noktalarına yapılmaktadır.

Siyatalji ve radikülopatinin de eşlik ettiği bel ağrılarında epidural steroid enjeksiyonları da önerilmektedir. Enjeksiyonlar, epidural mesafeye yapılır. Ağrı, yavaş yavaş kaybolur. Ancak; enjeksiyonların tekrarlanması gerekebilir.

Korse ve breys, kısa süre kullanılabilir. Uzun süre kullanımlarında bel kasları zayıflar ve bel ağrısı kronikleşebilir. Bu yüzden, uzun süreli kullanımı önerilmez.

Etiketler: Bel ağrısı

Self-assessing back pain by app is just as effective as traditional methods

December 4, 2019

People with osteoporosis should avoid spinal poses in yoga