Anasayfa  >  Hastalıklar  >  Epidural Steroid Enjeksiyonu

Epidural Steroid Enjeksiyonu

Belden yapılan epidural steroid enjeksiyonunun etkinliği hastadan hastaya değişmekle beraber, yakınmaların başlamasından sonraki ilk altı ay içinde yapılan müdahalelerde, bel fıtığı hastalarının %80-90’ ında ağrı yakınmalarında düzelme sağlanır. Daha gecikmiş olgularda ise bu oran düşerek (% 50-70) hastada 2 ay ile 1.5 yıl ve üzerinde bir süre rahatlama sağlar. Epidural steroid enjeksiyonunda amaç; ağrıyı gidererek hastanın normal yaşamına dönmesini ve gerekiyorsa fizik tedavi programına ağrısız katılımının sağlanmasıdır.

2 ayrı teknik kullanılır.

1. İnterlaminar teknik: İlaç laminalar arasına girilerek epidural bölgeye yani dura denilen sinir kılıfının dış alanına yapılır.

2. Transforaminal teknik: Bu teknikte ise sinirin omurgadan çıkış deliğine yani foraminal alana ilaç enjekte edilir.​

Steroid enjeksiyonları, C kollu skopi X ray cihazı ile ameliyathanede yapılır. Steroid ve lokal anestetik ilaç karışımı, yakınmalara neden olan sinir çevresine enjekte edilir. İşlem sonrası, hasta 4 saatlik bir gözlemden sonra evine taburcu edilir. İşlem, yılda 4 defaya kadar tekrarlanabilir. Komplikasyon oranı, son derece düşüktür. Bel fıtığının tedavisinde, etkili ve yaygın olarak kullanılan bir tedavi yöntemidir.

Etiketler: Epidural steroid enjeksiyonu

Scientists regenerate neurons in mice with spinal cord injury and optic nerve damage

May 3, 2020

New robotic technology increases the safety and precision of spinal fusion surgeries

April 14, 2020

CT scans may increase risk of brain cancer, study suggests

April 13, 2020

Sağlıklı yaşam için günde 10 bin adım mı atmalı?

April 9, 2020

SOSYAL MEDYA