Anasayfa  >  Hastalıklar  >  Epidural Steroid Enjeksiyonu

Epidural Steroid Enjeksiyonu

Belden yapılan epidural steroid enjeksiyonunun etkinliği hastadan hastaya değişmekle beraber, yakınmaların başlamasından sonraki ilk altı ay içinde yapılan müdahalelerde, bel fıtığı hastalarının %80-90’ ında ağrı yakınmalarında düzelme sağlanır. Daha gecikmiş olgularda ise bu oran düşerek (% 50-70) hastada 2 ay ile 1.5 yıl ve üzerinde bir süre rahatlama sağlar. Epidural steroid enjeksiyonunda amaç; ağrıyı gidererek hastanın normal yaşamına dönmesini ve gerekiyorsa fizik tedavi programına ağrısız katılımının sağlanmasıdır.

2 ayrı teknik kullanılır.

1. İnterlaminar teknik: İlaç laminalar arasına girilerek epidural bölgeye yani dura denilen sinir kılıfının dış alanına yapılır.

2. Transforaminal teknik: Bu teknikte ise sinirin omurgadan çıkış deliğine yani foraminal alana ilaç enjekte edilir.​

Steroid enjeksiyonları, C kollu skopi X ray cihazı ile ameliyathanede yapılır. Steroid ve lokal anestetik ilaç karışımı, yakınmalara neden olan sinir çevresine enjekte edilir. İşlem sonrası, hasta 4 saatlik bir gözlemden sonra evine taburcu edilir. İşlem, yılda 4 defaya kadar tekrarlanabilir. Komplikasyon oranı, son derece düşüktür. Bel fıtığının tedavisinde, etkili ve yaygın olarak kullanılan bir tedavi yöntemidir.

Etiketler: Epidural steroid enjeksiyonu

SOSYAL MEDYA