Boyun Fıtığı

Boyun fıtığı, boyun omurları arasında yer alan kıkırdağın yani intervertebral disklerin, omurilik kanalına doğru fıtıklaşmasıyla kola giden sinir köküne ve/veya omuriliğe bası yapması sonucu ortaya çıkan bir hastalıktır.

Boyun Fıtığı Belirtileri

Boyun fıtığının belirtileri aşağıda  sıralanmıştır:

• Boyun ağrısı

• Omuz ve kol ağrısı

• Uyuşma ve karıncalanma

• Kuvvetsizlik (Felç)

• Yürümede Güçlük, Denge Kaybı

• İdrar kaçırma

Boyun Fıtığı Tanısı

Tanısında, hastanın öyküsü ve fizik muayene çok önemlidir. Öksürme, hapşırma ve ıkınma ile şikayetlerin artması sinire ciddi bası olduğunun bir göstergesidir. Servikal MR incelemesi ile tanı konulabilir. Kemik yapı ile ilgili detaylı bilgiye gereksinim duyulduğu durumlarda ( özellikle travmaya bağlı, tümorler v.b) Tomografi  tetkikinde yapılır.

Boyun Fıtığı Tedavisi

Konservatif Tedavi

Başlangıçta uygulanan ağrı kesiciler, soğuk ve sıcak terapiler, epidural steroid enjeksiyonları, fizyoterapi, yatak istirahati gibi tedavilerle % 95 gibi yüksek bir oranda şikayetler geçer.

6 haftalık tedaviye rağmen, ağrı ısrarcı bir şekilde devam ediyor ya da ilerleyici felç gelişiyorsa; hasta cerrahiye adaydır.

Boyun Fıtığı Ameliyatı

Ameliyat mikrocerrahi olarak yani mikroskop altında yapılır. Cerrahideki ana amaç, sinirin üzerindeki baskıyı tamamen ortadan kaldırmaktır.

Genel anestezi ile hasta uyutulur. Boyun ön bölgesinde, cerrahın tercihine göre sağ ya da sol taraftan 3-4 cm. lik bir kesi yapılarak omurgaya ulaşılır. Omurga kemikleri arasındaki intervertebral disk, tamamen çıkartılır. Çıkartılan diskin yerine, omurgalar arasına füzyon sağlayan vücuda uyumlu PEEK cage (kafes) kullanılır. Kafesin içerisine sentetik kemik greft konur ve intervertebral disk aralığına yerleştirilir. Aşağıdaki videoda, mikrocerrahi ile yaptığım bir boyun fıtığı ameliyatının aşamalarını dilerseniz izleyebilirsiniz.

Bu materyalin haricinde ise yeni jenerasyon disk protezleri üretilmiştir. Özelliği hareketli olmalarıdır. Bu tür implantlar, özellikle genç hastalarda ve osteofit (kireçlenme) gözlenmeyen hastalarda tercih edilebilmektedir. Amacı komşu segmentte füzyon sonrası ortaya çıkması muhtemel olası bir fıtığın önüne geçmektir.

Diğer bir teknik ise posterior servikal foraminotomidir.  Sadece sinire bası yapan, yumuşak özellikteki fragmana yönelik operasyon yapılacak ise; posterior servikal foraminotomi ile boynun arka bölümünden girilerek omurganın laminalarının bir kısmı ve ligament alınır. Bası yapan disk parçası çıkartılır ve sinir rahatlatılır.

Etiketler: Boyun Fıtığı

Bebeklerin genini değiştiren Çinli Frankeştayn

December 16, 2018

Beyninde parazit tespit edildi!

July 26, 2018

Bakanlıktan 'Meksika biber hapı' uyarısı