Boyun Fıtığı

Boyun fıtığı, boyun omurgaları arasındaki yastık görevi gören yumuşak kıkırdak yapıdaki disklerin yırtılması ile içerisindeki nükleus pulpozus dediğimiz yapının dışarı doğru taşması ile ortaya çıkar. Ağır kaldırma ya da boyuna aşırı stres veren hareketlerle, omurilik kanalı ve sinir köklerine doğru taşan fıtığın baskısıyla ağrı ve diğer semptomlar meydana gelir.

Boyun Fıtığı Belirtileri

Boyun fıtığı belirtileri aşağıda sıralanmıştır:

• El, parmak ve kollara doğru yayılan ağrı (Radikülopati)

• El, parmak ve omuzda uyuşma ve hissizlik karıncalanma

• El ve kollarda kuvvetsizlik

• Boyun hareketlerinde yoğun ağrı hissedilebilir.

Omuriliğe bası yapan boyun fıtıklarında ise daha ciddi durumlar meydana gelebilir.  Ve daha agresif tedavi planlaması yapılması gerekebilir.

Omurilik basısı belirtileri ise şunlardır:

• Yürürken denge kaybı ve kolda motor beceri de güçlük

• Aniden gövdeye ve bacaklara doğru uyuşma elektrik çarpması gibi his meydana gelebilir.

Boyun Fıtığı Tanısı

Tanısında, hastanın öyküsü ve fizik muayene çok önemlidir. Öksürme, hapşırma ve ıkınma ile şikayetlerin artması sinire ciddi bası olduğunun bir göstergesidir. Servikal MR incelemesi ile tanı konulabilir. Kemik yapı ile ilgili detaylı bilgiye gereksinim duyulduğu durumlarda ( özellikle travmaya bağlı, tümorler v.b) Tomografi  tetkikinde yapılır.

Boyun Fıtığında Tedavi Seçenekleri

Boyun fıtığının tedavisinde sıklıkla konservatif tedaviler oldukça etkilidir. Başlangıçta uygulanan ağrı kesiciler, soğuk ve sıcak terapiler, epidural steroid enjeksiyonları, fizyoterapi, yatak istirahati gibi tedavilerle % 95 gibi yüksek bir oranda şikayetler geçer.

6 haftalık tedaviye rağmen, ağrı ısrarcı bir şekilde devam ediyor ya da ilerleyici felç gelişiyorsa; hasta cerrahiye adaydır.

Etiketler: Boyun Fıtığı

boyun fıtığı ameliyatı

Self-assessing back pain by app is just as effective as traditional methods

December 4, 2019