Hidrosefali

Halk arasında ''beyinde su toplanması'' olarak adlandırılır. Hidrosefali; beyin omurilik sıvısının, beyin ventriküllerinde birikmesi ve ventriküllerin genişlemesiyle ortaya çıkar. Kafa içi basıncı artışıyla birlikte belirtiler ortaya çıkmaya başlar.

Hidrosefali Belirtileri

Bebeklerde : Kafa çapında normale göre artış. Kusma, sara nöbeti. Gözlerin aşağıya doğru bakması.

Çocuklarda: Özellikle sabahları artan baş ağrısı. Bulantı, kusma. Uyku hali. Konsantrasyon güçlüğü. Okulda başarısızlık. Sara nöbeti gibi belirtilerdir.

Erişkinlerde: Sıklıkla baş ağrısı. Uyku hali, dengesizlik. Görme kaybı. Sara nöbeti gibi belirtiler olabilir.

Yaşlılarda: Unutkanlık, idrar kaçırma, yürüme güçlüğü, baş ağrısı olabilir.

Hidrosefali Tanısı

Bilgisayarlı tomografi (BT), manyetik rezonans görüntüleme (MRG) ve ultrasonografi (USG) gibi görüntüleme tetkikleri tanıda yardımcıdır.

Hidrosefali Tedavisi

Tedavisi, cerrahidir. Ventriküloperitoneal şant ameliyatı gerçekleştirilir. Şant dediğimiz alet; silikon, elastik bir drendir. Basit bir anlatımla; bir ucu beyin ventrikülüne, diğer ucu batına yerleştirilir. Böylece beyin omurilik sıvısının bir kısmı batına boşalarak, beyin rahatlatılmış olur. Ayrıca, endoskopik olarak da bazı merkezlerde fenestrasyon uygulanarak cerrahi tedavi uygulanabilmektedir.

Etiketler: Hidrosefali

Normal Beyin MR görüntüsü

Hidrosefalik Beyin MR görüntüsü

Röntgen görüntülemesinde batın içerisinde işaretli bölgede şant materyali görülmekte

Şant uygulanan hastada postoperatif BT' de işaretli bölgede şant materyali görülüyor

Bebeklerin genini değiştiren Çinli Frankeştayn

December 16, 2018

Beyninde parazit tespit edildi!

July 26, 2018

Bakanlıktan 'Meksika biber hapı' uyarısı