Akut bir bel ya da boyun ağrısında ne yapacağız? | Bel Fıtığı Ameliyatı | Turkey | Drtamertekin.com

Oligodendroglioma

Oligodendroglioma, beyin veya omurilikte oluşabilen bir tümördür. Oligodendroglioma, sinir hücrelerini koruyan bir madde üreten beyin ve omurilikteki oligodendrositlerden oluşur.

Oligodendroglioma her yaşta ortaya çıkabilir, ancak çoğu zaman yetişkinleri etkiler. Belirti ve semptomlar nöbetler ve baş ağrılarını içerebilir. Vücudun tümörden etkilenen sinir hücreleri tarafından kontrol edilen kısmında zayıflık veya sakatlık meydana gelebilir.

Oligodendroglioma tedavisi genellikle tümörü çıkarmak için ameliyatı içerir. Tümör agresifse veya tekrarlama olasılığı daha yüksekse ek tedaviler gerekli olabilir.

Teşhis

Oligodendroglioma teşhisi için kullanılan testler ve prosedürler şunları içerir:

• Nörolojik muayene. Nörolojik muayene sırasında doktorunuz size belirti ve semptomlarınızı soracaktır. Görüş, işitme, denge, koordinasyon, güç ve reflekslerinizi kontrol edebilir. Bu alanlardan bir veya daha fazlasındaki problemler, beyninizin beyin tümöründen etkilenebilecek kısmı hakkında ipuçları sağlayabilir.

• Görüntüleme testleri. Görüntüleme testleri, doktorunuzun beyin tümörünüzün yerini ve boyutunu belirlemesine yardımcı olabilir. MRG genellikle beyin tümörlerini teşhis etmek için kullanılır ve fonksiyonel MRG ve manyetik rezonans spektroskopisi gibi özel MRG görüntüleme ile birlikte kullanılabilir. Diğer görüntüleme testleri, BT ve pozitron emisyon tomografisini (PET) içerebilir.

• Test için bir doku örneğinin çıkarılması (biyopsi). Özel durumunuza ve tümörünüzün konumuna bağlı olarak, oligodendrogliomunuzu çıkarmak için ameliyattan önce veya ameliyat sırasında bir iğne ile biyopsi yapılabilir. Şüpheli doku örneği, hücre tiplerini ve saldırganlık düzeylerini belirlemek için bir laboratuvarda analiz edilir. Tümör hücrelerinin özel testleri, doktorunuza hücrelerin edindiği mutasyon türlerini söyleyebilir. Bu, doktorunuza prognozunuz hakkında ipuçları verir ve tedavi seçeneklerinize rehberlik edebilir.

Oligodendroglioma tedavi seçenekleri şunları içerir:

• Tümörü çıkarmak için ameliyat. Beyin cerrahınız (beyin cerrahı), sağlıklı beyin dokusunu etkilemeden oligodendrogliomanın mümkün olduğunca çoğunu çıkarmak için çalışacaktır. Uyanık beyin ameliyatı gibi özel cerrahi teknikler, ameliyat sırasında hassas beyin dokusunun zarar görmemesini sağlamaya yardımcı olabilir. Ameliyattan sonra herhangi bir tümör hücresi kalırsa veya tümörünüzün tekrarlama riskinin artması durumunda ek tedaviler önerilebilir.

• Kemoterapi. Kemoterapi, kanser hücrelerini öldürmek için ilaçlar kullanır. Kemoterapi ilaçları hap şeklinde veya kolunuzdaki bir damar yoluyla alınabilir. Kemoterapi genellikle ameliyattan sonra kalan kanser hücrelerini öldürmek için kullanılır. Agresif kanserler için radyasyon tedavisi ile birleştirilebilir. Ameliyat olamayan kişiler için radyasyon tedavisi ve kemoterapi birincil tedavi olarak kullanılabilir.

• Radyasyon tedavisi. Radyasyon tedavisi, kanser hücrelerini öldürmek için X-ışınları veya protonlar gibi yüksek enerjili ışınlar kullanır. Radyasyon tedavisi sırasında, bir makine etrafınızda hareket ederek ışınları beyninizdeki kesin noktalara yönlendirirken bir masanın üzerine uzanırsınız. Radyasyon tedavisi bazen ameliyattan sonra önerilir ve kemoterapi ile kombine edilebilir.

• Destekleyici (palyatif) bakım. Palyatif bakım, ciddi bir hastalığın ağrı ve diğer semptomlarından kurtulmaya odaklanan özel tıbbi bakımdır. Palyatif bakım uzmanları, devam eden bakımınızı tamamlayan ekstra bir destek katmanı sağlamak için sizinle, ailenizle ve diğer doktorlarınızla birlikte çalışır. Palyatif bakım, cerrahi, kemoterapi veya radyasyon tedavisi gibi diğer agresif tedaviler sırasında kullanılabilir.

oligodendroglioma

Most Read Articles