Akut bir bel ya da boyun ağrısında ne yapacağız? | Bel Fıtığı Ameliyatı | Turkey | Drtamertekin.com

Futbol Oynadıktan Sonra Bel Ağrısı

Bir futbol maçından sonra hiç belinizde ağrıyla karşılaştınız mı? Futbol oynamak, oyuncuların esnek hareketleri ve rotasyonları tekrarlaması gerektiğinden genellikle bel ağrısı riskini artırabilir. Ayrıca oyun sırasında çarpışma ve düşme yaşama olasılıkları daha yüksektir.

Bel ağrısı, fiziksel aktivitelerden sonra yaygın bir sorun olabilir. Çoğu durumda kendi kendine iyileşebilir veya en fazla evde bakıma ihtiyaç duyabilir. Yoğun fiziksel hareketlere alışkın değilseniz futbol maçının bel ağrısına neden olması muhtemeldir.

Bu tür ağrıları önlemek için her fiziksel aktivite seansına basit sırt esneme ve ısınma hareketleriyle başlayıp bitirerek, fiziksel olarak aktif kalmanızı rutininizde sürdürmeniz önerilir. Sağlıklı bir kiloyu korumak aynı zamanda bel yaralanmalarından kaçınmanıza da yardımcı olacaktır.

Bununla birlikte, bu tür bir spor yaptıktan sonra ağrınız varsa, sırt ağrısına neyin sebep olabileceğini kontrol ederken aklınızda bulundurmanız ve başvurmanız gereken birkaç nokta vardır:

Kas spazmları

Futbolcularda, futbolcularda veya sporcularda bel ağrısına neden olan en yaygın sorun muhtemelen kas spazmıdır. Bu yaralanma sert bir düşüşten, hızlı bir bükülmeden, sert bir darbeden veya yandan müdahaleden kaynaklanabilir.

Bu hareketlerin hiçbirini yapmadan futbol oynayamazsınız, bu nedenle kas spazmları herkesin başına gelebilir ancak kalıcı değildir. Vücudunuz sert fiziksel temaslara maruz kaldığında, özellikle de bu ani ise, etkilenen kaslarda belirli bir sertlik hissedebilirsiniz.

Bu tür futbol yaralanmalarından kaçınmak için uygun şekilde ısınmanız, uygun futbol tekniklerini öğrenmeniz ve gövde kuvvetlendirme egzersizleri yapmanız önerilir. Zayıf bel kaslarına sahip olmak, kasın bel ve sırt yaralanmalarını kolaylaştırabilir. Ayrıca bel yaralanmalarını önlemek için iyi bir duruş sağlamak çok önemlidir.

Stres kırıkları

Stres kırıkları, genellikle bel veya leğen kemiğinin aşırı kullanımından ve o belirli bölgeye sık sık alınan yaralanmalardan kaynaklanan kemikteki küçük çatlaklardır.

Sırt üstü sert bir şekilde düşmek, futbolcuların belde stres kırığı gelişmesinin yaygın bir nedenidir. Taşıyıcının koşma veya atlama gibi fiziksel hareketlere dahil olması durumunda daha fazla acı yaşanabilir.

Çoğu zaman, stres kırıkları fiziksel aktivitelerle uğraşan gençlerin başına gelir. Yeterince dinlenerek, futbola kısa bir ara vermek gibi fiziksel aktiviteleri kısıtlayarak ve sırtın hareket etmesinden veya gerilmesinden kaçınarak kırık iyileşebilir.

Ek olarak, osteoporozu veya zayıf kemikleri olan kişiler, hafif bir darbe veya düşme gibi olaylardan sonra stres kırıkları geliştirmeye daha yatkındır. Bu durumda, hızlı bir iyileşme sağlamak için tam dinlenmeniz ve her türlü hareketi mümkün olduğunca azaltmanız önemlidir.

Kırık olmasa da spondilolistezis kemiklerle ilgili bir durumdur ve sporcuları da etkileyebilir. Omurgalardan birinin öne doğru kaymasına neden olur ve dinlenmenin yanı sıra bakım ve özel dikkat gerektirir.

Bel Fıtığı

Bel fıtığı her zaman olmasa da ciddi bir yaralanma olarak değerlendirilebilir ve acilen tıbbi müdahalelerle tedavi edilmesi gerekebilir. Çok büyük ağrıya neden olma potansiyeline sahiptir ve diskin iç malzemesinin diskin dış katmanındaki bir çatlaktan kayması sonucu ortaya çıkar.

Omurganın belirli bir bölgesinin aşırı kullanımı nedeniyle bel fıtığı oluşabilir ve oluştuğunda omurganızı dinlendirmeniz önerilir.

Bel fıtığı omurganın herhangi bir bölümüne doğru çıkıntı yapabilir ve yakındaki sinir dokularını irrite edebilir. Bel fıtığı genellikle bel omurgasından kaynaklanır. Bu bölgede meydana geldiğinde uyluklara ve baldırlara yayılabilen siyatik ağrısına yol açabilir. Sırtın üst kısmında veya boyunda meydana geldiğinde kola doğru da yayılabilen boyun ağrısına neden olabilir. Ağrıya ayrıca sırt veya boyunda sertleşme, sırt veya uzuvlarda güçsüzlük gibi başka semptomlar da eşlik edebilir.

Tedavi seçenekleri

Sorunlu bir diskten, kas sorunlarından veya herhangi bir kemik kırığıyla (ne kadar küçük olursa olsun) bağlantılı olmayan diğer omurga sorunlarından kaynaklanan ağrıdan şikayetçiyseniz, ağrıyı tedavi etmek ve önlemek için atabileceğiniz ek adımlar vardır. .

En iyi çözümlerden biri, yorucu fiziksel aktivite nedeniyle omurganızın üzerine binen stres nedeniyle sıkışmamasını sağlamaktır. Devam eden ağrı halinde lütfen doktorunuza danışınız.

Most Read Articles

Latest Posts