• TAMER TEKİN

Omurga Cerrahisi Hakkında Bilinmesi Gerekenler

CERRAHİ, BEL AĞRIMI GEÇİRECEK TEK YOLDUR

Cevap: Yanlış. Omurgamızdaki hastalıkların çoğu ; ağrı kesiciler, sıcak/soğuk terapiler ve fizik tedavi ile geçer. Durumunuz ciddi değilse ya da idrar kaçırma, yürüme güçlüğü, uyuşukluk, karıncalanma gibi nörolojik değişiklikler yoksa, doktorunuz ilk olarak cerrahi seçeneği düşünmeden tedavinizi yapacaktır.

CERRAHİ BEL AĞRIMI TAMAMEN GEÇİRİR

Cevap: Bazen. Cerrahiyi takiben çoğu hasta normal aktivitelerine dönebilir. Ancak, omurga cerrahisi omurga problemlerimizi düzeltirken, bir yandan da fonsiyonların tekrar eski hale gelmesini sağlarken ve ağrıyı azaltırken, ağrı herkeste tamamen geçmez. Doğru tanı, cerrahinin başarı şansını arttırır. Hastalarda önemli olan yaşam kalitesinin arttırılmasıdır. Sigarayı bırakmayan ya da kilolarını vermeyenlerde, ağrı tekrarlayabilir.

BİR KEZ CERRAHİ GEÇİRDİYSEM, GELECEKTE TEKRAR CERRAHİYE İHTİYACIM OLACAK

Cevap: Genellikle, hayır. Kompleks omurga travmalarında omurga restorasyonunu sağlamak için daha komplike ve birden fazla cerrahi prosedürler gerekebilir. Bu olağan dışı vakalar bir tarafa, çoğu kişide tek cerrahi girişime ihtiyaç duyulur. Doktorunuz egzersiz ve cerrahi sonrası yapılması gerekenlerle ilgili bilgi size verecektir.

OMURGA CERRAHİSİNDEN SONRA İYİLEŞME DÖNEMİ UZUN VE AĞRILI OLUR

Cevap: Yanlış. Hastaların bir kaç gün yatak istirahatine ihtiyacı vardır. Fakat, cerrahiden bir hafta sonra iş hayatına dönebilir. Doktorunuz iyileşme döneminde, ağrı kontrolü hakkında size bilgi verecektir. Minimal invaziv omurga cerrahisi daha küçük kesilerle size daha hızlı iyileşme sağlayacaktır.

MİNİMAL İNVAZİV TEKNİKLER EN SIK UYGULANAN PROSEDÜRLERDİR

Cevap: Doğru. Omurga hastalıklarının çoğu, minimal invaziv cerrahiyle tedavi edilebilir. Her cerrahi girişimde, minimal invaziv teknikler uygulanamaz Minimal invaziv teknikler açık tekniklere göre hastaların daha hızlı iyileşmelerini sağlar. Genellikle tercih edilen bir metotdur .

MİNİMAL İNVAZİV CERRAHİ OMURGA CERRAHİSİNDE DAİMA EN İYİ SEÇENEKTİR

Cevap: Yanlış. Minimal invaziv cerrahi genellikle tavsiye edilirken, cerrahi endikasyonlar kişiden kişiye değişebilmektedir. Bazı vakalarda, geleneksel cerrahi yöntemleri kullanmak daha iyidir. Cerrah, minimal invaziv yöntemin yeterli olmayacağını düşünürse, geleneksel yöntemleri tercih edebilir.

#omurgacerrahisi #minimalinvazive

SOSYAL MEDYA