• TAMER TEKİN

Beyin tümörleri ve gen terapisi

Houston Methodist Nöroloji Enstitüsü'nden beyin cerrahisi uzmanı Dr.David Baskin, beyin tümörlerinin tedavisinde geleneksel tedavilerle(cerrahi tedavi) kombine olarak gen terapisini denediklerini ve faz II çalışmalarına devam ettiklerini söyledi. 2006 ve 2010 yılları arasında 48 hastada uygulanan bu deneysel çalışma tamamlandı. Çalışmada 134 gen tedavisi uygulanmamış, beyin tümörü nedeniyle cerrahi operasyon geçirmiş hastalarla karşılaştırma yapıldı. 5 yılın sonunda gen tedavisi uygulanmış hastalarda %27 oranında yaşam süresinin arttığı gözlendi.Dr. Baskin, glioblastome multiformeli hastalarda şu anki tedavilere göre daha başarılı olunabileceğini belirtti. Tedaviye, gen aracılığıyla sitotoksik immunoterapi adı verilmektedir. İlaç, kanser hücrelerine bir kaç yolla etki ediyor. Birincisi, bir kısım kanser hücresini direkt olarak öldürüyor. Daha sonra spesifik proteinler salınarak, vücudun kendi immun sistemini harekete geçiriyorlar. Bu da, aşı gibi bir takım immun yolları aktive ediyor; böylece immun sistem pek çok kanser hücresini öldürüyor.

Kaynak:

www.sciencedaily.com/releases/2015/05/150531100049.htm

İlginizi çekebilecek diğer konular:

Bel Fıtığı

Boyun Fıtığı